Cuvânt Înainte

"M-a posedat intenţia de a împrumuta vorbelor însuşiri materiale, aşa încât unele să miroasă, unele să supere pupila prin scânteiere, altele să fie pipăibile, dure. Toată viaţa am avut un ideal, dar neavând instalaţiile necesare, am ales materialul vagabond al cuvintelor date."

marți, 15 septembrie 2009

Zbor in bataia sagetii- H.C.Patapievici

"Nici o fericire nu e compatibila cu aceea a trairii plenare. Continutul e secundar, aici modul trairii conteaza. Cotidianul nu este umil decat pentru ne-simtirea noastra. In fapt, ceea ce traim este un miracol continuu, egalat doar de faptul ca traim intr-adevar. Eu nu valorez nimic in aceasta valorizare. Gratia este in noi in fiecare secunda; nu trebuie sa ne facem timp pentru ea"

"Stiu ca nu exista scapare, si totusi traiesc. Si nu din indolenta, ci bucurandu-ma mereu si suferind in egala masura. Singura mea speranta sta in faptul ca nu inteleg temeiul acestei bucurii, care, nu poate fi descrisa adecvat decat in termenii unei mistici a luminii"

"Imi imaginez uneori o eternitate imposibil de parcurs, pentru ca e alcatuita din intarzierea asteptarii"

"Noi ne salvam prin oameni, si, fireste, ne pierdem tot prin ei. Deopotriva, fara alte persoane ai fi ajuns mai departe, sau, cine stie, in alta parte?"

"Cand vorbesc de memorie, nu pot face abstractie de inteligenta. Cred ca un om prost nu are sensul de memorie"